ŁAZIKI WOLA RZĘDZIŃSKA -MACHOWA 10.02.2023

CategoriesAktualności

W mroźny poranek / -7*C/ grupa 14-tu niestrudzonych Łazików stawiła się na zbiórce. Z Woli Rzędzińskiej udaliśmy się czerwonym szlakiem, a następnie żółtym w pobliskie lasy. Na drogach leśnych i na polach było jeszcze sporo śniegu, co przy ładnej , słonecznej pogodzie dawało namiastkę zimy. Kilkakrotnie w oddali drogę przebiegały nam małe stadka sarenek, a o ich obecności na tych terenach świadczyły liczne ślady pozostawione  na śniegu. Postanowiliśmy odszukać leśniczówkę z dobrze utrzymanym miejscem biwakowym, gdzie już kiedyś całkiem przypadkiem trafiliśmy. No i tym razem / z pomocą naszych kolegów / udało się, tak że zostaliśmy tu na śniadanie, a na deser ubiegłotygodniowa solenizantka Maria poczęstowała nas pysznym sernikiem. Miejsce znajduje się na dobrze nasłonecznionej polanie, obok leśniczówki i szkółki leśnej, gdzie akurat przyjechał leśniczy na obchód terenu. Dalej idziemy ścieżkami leśnymi, a następnie drogą i dochodzimy do Pogórskiej Woli, skąd już niestety drogą główną, po przejściu 16-tu kilometrów, dochodzimy do Karczmy ” Dolina Pstrąga ” w Machowej. To był główny cel dzisiejszej naszej wędrówki, gdzie przy wspólnym stole, składaliśmy życzenia urodzinowe naszemu jubilatowi, nestorowi – Janku 100 lat!  Delektujemy się potrawami kuchni polskiej -zupą cebulową czy pieczonym pstrągiem. Wszystkie potrawy smakowały wybornie, tak samo jak pięć lat temu, kiedy to również nasz dostojny jubilat świętował swoje urodziny , a nam wtedy jak i dziś z tej okazji zafundował napoje / wyskokowe i nie tylko /. Po długim spacerze i mile spędzonym czasie w karczmie dość sprawnie wróciliśmy do Tarnowa. Była to fajna trasa, urozmaicona i niezbyt wymagająca, w sam raz na zimowy okres.