WYCIECZKA DO SZCZAWNICY ŁAZIKI I TRAMPY

CategoriesAktualności

WYCIECZKA DO SZCZAWNICY

6.05.2024 r zorganizowany został wyjazd do Szczawnicy. Uczestnikami wycieczki były Grupy Turystyczne TRAMP, ŁAZIKI oraz kilkunastu słuchaczy naszego Uniwersytetu. Jadąc w kierunku celu wycieczki, zboczyliśmy trochę z trasy aby wstąpić do Miasteczka Galicyjskiego – oddział Muzeum Ziemi Sądeckiej. Miasteczko warto zobaczyć, aby cofnąć się w czasie i zasmakować atmosfery prowincji galicyjskiej przełomu XIX i XX wieku. Zabudowa Miasteczka składa się z kopii wartościowych a nieistniejących obiektów historycznych wybudowanych w oparciu o nowoczesne technologie. Ulokowane obiekty wyposażone są w czynne funkcje usługowe, handlowe i gastronomiczne nawiązując do dziejów małych miasteczek. Opuszczając historyczny galicyjski klimat, ruszyliśmy w kierunku Szczawnicy. Na miejscu rozdzieliliśmy się na grupy i w swoim tempie, zgodnie z planem, ruszyliśmy czy to w górskie plenery czy spacer po urokliwym uzdrowisku. Szczawnica jest przepiękna o każdej porze roku. Czas można spędzać czy na spływie czy wędrując pieszo lub rowerem. Większość  uczestników naszej wycieczki rozpoczęła pobyt od wyjazdu kolejką na Palenicę. Po paru fotkach z urokliwymi  widokami w tym Tatr, rozeszliśmy się.  Grupa Łaziki powędrowała na Szafranówkę a Grupa Tramp omijając szczyt poszła łagodniejszą trasą. Wszyscy uczestnicy wędrówek mieli jednakowo w zasięgu wzroku piękne, niezapomniane widoki na Trzy Korony i Sokolicę. Po zejściu, okazało się że „wszystkie drogi prowadzą do Chaty Pieniny” i uczestnicy wszystkich grup się tam spotkały. Po dłuższej posiadówce, wędrując wzdłuż Leśnickiego Potoku i spływu Dunajca doszliśmy do przejścia granicznego Szczawnica-Leśnica. Następnie brzegiem Dunajca do Przystani flisackiej w Szczawnicy
i deptakiem wzdłuż potoku Grajcarek do centrum Szczawnicy. Tu mieliśmy czas na spacer po parku i pyszne lody. Po godzinie 17 wyjechaliśmy do Tarnowa. Cały dzień utrzymywała się piękna słoneczna pogoda.