Wspomnienie z wycieczki na Węgry

Categories2020/2021AktualnościGaleria

Z dużym poślizgiem, ale chociaż parę słów, wspomnień z ciekawej i udanej  wycieczki na Węgry, która odbyła się w dniach 16 – 19 maja br.

Zgodnie z planem wycieczki zaczęliśmy od zwiedzania stolicy Węgier Budapesztu. Tam też były nasze noclegi, gdzie po całodniowym zwiedzaniu pod opieką Pani Małgorzaty naszego przewodnika ( super przewodnika *****)  mogliśmy  na patio wspólnie spędzać czas i odpoczywać.

Piękna architektura Budapesztu zapierała dech, a oczy i nasze aparaty fotograficzne rejestrowały każdy szczegół tego urokliwego i klimatycznego miasta.

Ze wzgórza zamkowego podziwialiśmy urzekającą panoramę miasta. Na trasie spaceru po wzgórzu zamkowym zobaczyliśmy Basztę Rybacką, Kościół Macieja, Zamek Królewski – najczęściej fotografowane i najbardziej znane miejsca w mieście. Poza tym inne niezliczone zabytki Pestu i Budy oraz szczegółowe informacje  naszej Pani przewodnik  pozwoliły nam poznać historię nie tylko Budapesztu ale i Węgier.

Kolejne nasze doznania krajoznawcze i architektoniczne to Zakole Dunaju gdzie zwiedziliśmy Esztergom ,  Visegrad i  Szentendre . Następnie rejs statkiem po Dunaju i zachwyt otaczającą nas ze wszech stron panoramą Budapesztu oraz zwiedzanie wyspy Świętej Małgorzaty podczas przejazdu kolejką panoramiczną.

Uwieńczeniem naszej wycieczki był ostatni dzień spędzony w Egerze – spacer po mieście, następnie przejazd do Doliny Pięknej Pani, gdzie w piwnicy winnej zjedliśmy pyszną zupę gulaszową, deser oraz zachwyceni opowiadaniem o uprawie winorośli i tradycji winiarstwa degustowaliśmy różne gatunki win.

Z pięknymi wspomnieniami wróciliśmy szczęśliwie do Tarnowa.

To była bardzo udana wycieczka.