ŁAZIKI – 24.10.2023 r.  Dębno – Bocheniec – Jadowniki

CategoriesAktualności

Piękna, polska złota jesień nadeszła i w taki właśnie czas grupa 16 osób wybrała się na wycieczkę, aby cieszyć nasze zmysły jej urokami. Z Dębna , przechodząc koło kościoła /niestety był zamknięty/ i podziwiając widok na zamek udaliśmy się drogą – szlakiem Jakubowym w kierunku Porąbki Uszewskiej. Jest to trasa pielgrzymkowa z pięknymi kapliczkami przy drodze i w przydomowych ogródkach, w których jeszcze kwitną kwiaty. Nowością była mała plantacja drzewek tlenowych. Porąbka Uszewska, czyli polskie Lourdes słynie z pięknej Groty Matki Bożej, która opleciona czerwonymi liśćmi dzikiego wina w promieniach słonecznych wyglądała zjawiskowo. Na placu wokół Groty znajdują się kapliczki różańcowe. Uruchomiliśmy przycisk audio i wysłuchaliśmy informacji głosowej o historii Groty. A następnie udaliśmy się w dalszą trasę i już idąc  lasem podziwialiśmy przepięknie przebarwione liście na drzewach, a pod nogami szeleściły nam już opadnięte brązowe, wśród których próbowaliśmy szukać jeszcze grzybów. I tak dotarliśmy do celu naszej wycieczki, czyli na wzgórze Bocheniec /394 m n.p.m./, aby podziwiać widoki z nowo otwartej wieży widokowej.  Wieża ma 25 m wysokości i składa się z 6 kondygnacji / 96 stopni/ i jeszcze jest opasana czerwoną wstęgą z uroczystego otwarcia. Z wieży widać m.in. wieżę widokową na Szpilówce,  Brzesko, Tarnów, Beskid Wyspowy, a przy dobrej przejrzystości nawet Tatry. My niestety nie mieliśmy takiej okazji, ponieważ niebo było lekko zamglone chociaż było słonecznie, ale bliższe okolice były dobrze widoczne. Na samej górze zamontowana jest luneta, która umożliwia lepsze podziwianie pejzaży. Po krótkim odpoczynku wyruszyliśmy w drogę powrotną do Jadownik, przemierzając w sumie 15 kilometrów.