ŁAZIKI-08.03.2024 r.  Lubinka – Dąbrówka Szczepanowska – Szczepanowice

CategoriesAktualności

Nasza kolejna wycieczka wypadła w ” Dzień Kobiet „, było radośnie i uroczyście, nasi łazikowi Panowie spisali się na medal, były życzenia i słodkości od każdego z nich dziękujemy Wam z całego serca.A wędrówkę grupą 14 osób zaczęliśmy w Lubince, dawno nie byliśmy na tej trasie. Po drodze mijamy dwa cmentarze z okresu I wojny światowej w Lubince i dwa w Lubczy Szczepanowskiej oraz pomnik przyrody ożywionej – okazałą lipę z kapliczką. Dochodzimy do Dąbrówki Szczepanowskiej pod 16 – to metrową  wieżę widokową usytuowaną na wzgórzu Golgota / 395 m n.p.m./. Wokół wieży znajduje się pięknie zagospodarowany teren z wiatą przeznaczoną na odpoczynek i co ciekawe z małą winnicą, jako że ten teren leży na szlaku enoturystyki tarnowskiej. Z wieży rozpościerają się wspaniałe widoki na dolinę i zakole Dunajca, Wojnicz, Tarnów czy Beskid Wyspowy. Wracamy na szlak i przez las Orzechówka czeka nas niezła przeprawa, momentami stromo, błotnisto i strumyk do pokonania a potem pod górkę. Dochodzimy do Szczepanowic i już drogą obok winnicy idziemy na przystanek po przejściu 13 kilometrów. Pogoda i humory jak zwykle dopisały, mamy kolejne oznaki zbliżającej się wiosny i …spotykamy pierwsze ” bociany ” /niestety te całoroczne/.