28.07.2023 r. Posadowa Góra – Majdan -Rożnów – Gródek n/Dunajcem

28.07.2023 r.  Posadowa Góra – Majdan -Rożnów – Gródek n/Dunajcem
CategoriesAktualności

To była bardzo fajna wycieczka z atrakcjami, ale od początku. Z Posadowej Góry udaliśmy się drogą, a później lasem na górę Majdan, idąc cały czas lekko pod górkę. Chwilami kropił drobny deszcz, więc parasole i peleryny się przydały, co zupełnie nie przeszkadzało nam w marszu. Po drodze na skraju lasu niektórym osobom udało się wypatrzyć borowiki, ku wielkiej radości wszystkich. Po wyjściu z lasu deszcz już nie padał, a przed nami rozpościerały się wspaniałe widoki na zalew Rożnowski z wyspą pośrodku. Po dojściu do Rożnowa tym razem udaliśmy się nad zaporę, mijając po drodze ruiny zamku Zawiszy Czarnego. Zapora w Rożnowie prezentuje się okazale, została wybudowana w latach 1935 – 1942, a koszty budowy były trzykrotnie mniejsze niż straty spowodowane wielką powodzią w 1934 r.  W zaporze mieści się również elektrownia. Przeszliśmy się wzdłuż jeziora, zatrzymując się na kawę w jednym z licznych punktów gastronomicznych. Większość z nas była tu pierwszy raz, a dla jednej osoby była to sentymentalna podróż do lat licealnych.  Aby wrócić do Gródka nad Dunajcem, skąd mieliśmy powrotny bus do Tarnowa, skorzystaliśmy z rejsu statkiem wycieczkowym pływającym po Jeziorze Rożnowskim. Rejs trwał pół godziny, podczas którego mogliśmy podziwiać okolicę. Teren wokół jeziora jest niezwykle atrakcyjny turystycznie, górzysty, porośnięty lasami. Praktycznie na całej długości linii brzegowej znajdują się liczne plaże ze słynną „patelnią”, ośrodki wypoczynkowe i letniskowe, pola namiotowe, zacumowane żaglówki,  ścianka wspinaczkowa i wypożyczalnie sprzętu pływającego. Można tu uprawiać sporty wodne, wędkować, spacerować czy jeździć na rowerze. Przepływaliśmy obok okrągłej wyspy  Grodzisko, znanej też pod nazwą „Małpia Wyspa”, która tworzy specyficzny klimat.  Choć było nas tylko 7 osób / wszak są wakacje i liczne wyjazdy/ to było super i przeszliśmy 15 kilometrów. Rożnów to cisza i spokój, a Gródek to więcej turystów, duży ruch i ruchliwa droga do Nowego Sącza.